Jednym z elementów promowania strony jest pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron to ważny element długotrwałej kampanii marketingowej. Ułatwia danej witrynie zajęcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania w wielu wyszukiwarkach, z Google na czele, co znacznie zwiększa liczbę odwiedzin. Pozwala także na skuteczne budowanie zaufania do danej marki albo produktu, sprawiając, że zapiszą się one na trwale w świadomości potencjalnych klientów i będą łatwo przez nich rozpoznawane.

Proces pozycjonowania w kampanii marketingowej można podzielić według dwóch wykorzystywanych metod, on-page , a ponadto off-page. Pierwsza z nich zajmuje się wszystkimi kwestiami związanym z przygotowaniem danej witryny pod kątem mechanizmów poszukiwania, nazywanych robotami, tak aby była dla nich nie gorzej widoczna , a dodatkowo zrozumiała. Druga metoda obejmuje z kolei ogół działań, jakie są podejmowane poza samą stroną, które posiadają na celu wzmocnienie skuteczności oddziaływania jej treści i opisujących ją słów oraz fraz głównych. Zdarzają się nierzadko przypadki uciekania się do dwuznacznych moralnie środków, takich jak nielegalne kupowanie linków i pomimo że mogą one gwarantować ogromną użyteczność, to jednak są niezgodne z zasadami wyznaczonymi przez Wyszukiwarkę. Nie polecam ich używać, a wykrycie skutkuje najczęściej poważnymi konsekwencjami, ze zbanowaniem danej witryny włącznie. Dużo lepiej więc skoncentrować się na metodzie on-page, którą w pełni akceptuje Google, dzięki której można pokazać użytkownikom internetu, że wszystkie informacje, jakie danym momencie potrzebują, bez kłopotu wyszukają na mojej stronie. Ażeby to osiągnąć, trzeba trzymać się kilku sprawdzonych zasad, zapewniając przede wszystkim użytkownikom jak najwygodniejszą obsługę strony, która powinna być przejrzysta i czytelna z bardzo dobrze zaprojektowaną nawigacją. Witrynę powinno się również zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych, szczególnie użytą grafikę czy zdjęcia, dzięki czemu przyspieszymy czas jej ładowania. Każda projektowana w tym momencie strona musi też uwzględniać zasady responsywności, które są obowiązującym specyfikacją preferowanym, wdrażanym i rozwijanym przez Wyszukiwarkę.
Warto zobaczyć: strony zapleczowe na blogach.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz