Jak działa dpf

Filtr cząstek stałych, nazywany popularnie dfp łódź, montowany jest w silnika diesla. Jego rolą jest oczyścić spaliny wydostające się z samochodu z niedopalonych cząstek zanieczyszczeń zanim przedostaną się do środowiska. Dpf miał sprawić, że silniki wysokoprężne nie będą tak bardzo zagrażać środowisku naturalnemu.

Wielu kierowców unika kupowania jednostek napędowych wyposażonych w dpf, bo naprawa dpf łódź jest droga i skomplikowana. Filtr cząstek stałych bywa też przez kierowców wycinany z samochodu. To oczywiście działanie nielegalne i w trakcie przeglądu samochodowego, jeżeli już zostanie wykryte, może doprowadzić do wycofania auta z ruchu. Dpf funkcjonuje jak dodatkowy filtr, czy katalizator spalin. Większe cząstki zanieczyszczeń osadzają się na nim i nie przedostają do środowiska. Później, w procesie regeneracji, jest czyszczony i nadaje się do ponownego użytku. O tym, że niezbędna jest regeneracja filtra cząstek stałych informuje komputer auta. Na stacyjce zapala się kontrolka check engine a podczas podłączenia auta do komputera diagnostycznej pojawia się kod błędu odpowiadający zapchanemu filtrowi. W większości pojazdów pierwsze symptomy ukazują się po przejechaniu 100 tyś. kilometrów albo wręcz więcej. Jednakże zdarza się, w niektórych modelach, że filtr zapchany jest znacznie częściej. Jazda z zapchanym filtrem powoduje wyższe spalanie i spadek mocy silnika. Choć niektórzy kierowcy niesłusznie uważają, że dpf sam w sobie obniża moc. A przy tym awaria może się pogłębiać, co w późniejszym czasie kierowca odczuje podczas płacenia za naprawę.

Sprawdź: naprawa dpf łódź.

FacebookTwitterGoogle+Share

admin / / Motoryzacja

Dodaj komentarz