Jaki filtr cząstek
Restrykcyjne zasady dotyczące dbałości o środowisko nakazują, aby samochody emitowały do atmosfery jak najmniej produktów spalania paliwa. W samochodach montuje się specjalne filtry, które mają za zadanie unieszkodliwić pozostałości przenikające do atmosfery i tym samym zadbać o to, aby nasze powietrze było zwyczajnie czystsze. W samochodach popularne są filtry do wypalania cząstek stałych.
Z takimi filtrami mamy do czynienia przede wszystkim w sytuacji aut z silnikami diesla. Takie samochody są przeznaczone dla bardzo specyficznego grona użytkowników. Chodzi przede wszystkim o tych użytkowników, którzy jeżdżą bardzo dużo i często. Takie osoby potrzebują oszczędnych samochodów, a w dodatku pragną posiadać możliwość komfortowej jazdy. Dość oszczędnym typem samochodu jest właśnie samochód z silnikiem diesla, ale jest on też przeznaczony jedynie i wyłącznie do długich tras. Na krótkich zamontowane w nich filtry DPF lub FAP nie będą mogły spełniać swoich obowiązków, dlatego, że silniki nie osiągną wystarczająco wysokiej temperatury. Silnik osiąga wyższą temperaturę, kiedy dłużej funkcjonuje. W zasadzie im bardziej długa jest trasa, tym większa jest temperatura silnika. Wypalanie filtrów FAP jest możliwe w warunkach wyższej temperatury, ale kiedy trasa jest krótka i silnik nie osiągnie tej wyższej temperatury, cząstki nie zostaną wypalone. Ma to bardzo negatywny wpływ zarówno na stan silnika, jak i całego auta, ale także na portfel kierowcy, bo częstotliwość wizyt na stacji benzynowej będzie wówczas zwyczajnie większa. Kiedy potrzebna jest regeneracja DPF albo specjalne działania zmierzające do wypalenia tego filtra, powinno się odnaleźć renomowany warsztat.
Sprawdź: dpf.