Z wizytą u fizjoterapeuty

Mamy w rodzinie problem a więc musiałem na prawdę dużo przeczytać o stawach i kościach. Bóle stawów często kojarzą nam się z przygarbionym seniorem idącym o lasce, który ma cierpienia na choroby kolan albo bioder. Tak jak mój dziadek.

Ze względu na swój podeszły wiek ma wysłużony organizm i nie jest ten organizm w stanie zagwarantować stosownej ilości substancji i składników jak przykładowo. kolagenu, wapna -a wiec niezbędnych do prawidłowej pracy kości i stawów. Poczytałem w temacie medycyny i okazuje się jednak,iż owy problem bolesności stawów tyczy się też w Trójmieście osób młodych i wysportowanych. Popytajcie znajomych, którzy regularnie chodzą na siłownie, grają w tenisa lub biegają. Jestem pewien, że znaczna część z nich doświadczyła albo wciąż doświadcza bólu stawów zarówno w trakcie uprawiania sportów. A przecież wysiłek i zajęcia sportowe mają być dla ludzi przyjemnością, ucieczką od stresu i tego co przykre i bolesne.
Do prawidłowej pracy stawów niezbędnych jest kilka rzeczy jak odżywianie. i to prawidłowe bo ma wpływ na sprawność stawów. Wielką rolę dla ciała odgrywa tu kolagen, fosfor , a oprócz tego wapń, witamina K oraz D3 na kości, zioła jak Litozyn, witamina C , a ponadto kwasy omega z ryb. Ważne jest wiele elementów jak na przykład. dobre jedzenie jak mięso z chrząstkami, nabiał jak jajka no i dowiedziałem się, iż warzywa , a ponadto zdrowa, dobrze odżywiona chrząstka stawowa, odpowiednia ilość i jakość mazi stawowej , a oprócz tego sprawnie działające ścięgna i mięśnie otaczające określony staw. No mój dziadek biegać już nie będzie niemniej jednak ja zamierzam. W przypadku sportowców to głównie bóle są w stawach kończyn jak biodrowych oraz skokowych i w wielu sytuacjach tu – w stawach kolanowych. Więc jak o te stawy, chrząstkę zadbać? Tak realnie to poczytałem i nie ma potrzeby zagłębiania się w szczegółową budowę i fizjologię oraz dodatkowo ruchy naszych stawów, bo co najistotniejsze – co zrobić żeby ból stawów minął oraz dodatkowo aby w ogóle się nie pojawił bo doczytałem że potem boli a także kręgosłup.
Przestrzegać powinno się wymagań fizykoterapeuty Michałowicza Pawła, którego poznałem gdy były dylematy z dziadkiem. pomógł nam. Zatem w zwykłym życiu powinniśmy efektywnie zadbać o kwestie naszych stawów-
jak rozgrzewka przed chodem, spacerem lub sportem, gdyż taka właściwa rozgrzewka przygotowuje stawy i mięśnie do sportowego wysiłku. Wyjściem jest wykonanie powolnych ćwiczeń a potem rozgrzewki dynamicznej, unikając statycznego stretchingu przed podjęciem właściwego wysiłku. Istotny jest zakres ruchu w poszczególnych stawach- kolanowym, skokowym i biodrowym no i miednica. Ważnym jest, aby korzystać z całego danego nam zakresu ruchu, w pełni obsługiwać możliwości naszego ciała. Co istotne w wyniku kontuzji, bólu dochodzi do ograniczenia ruchu w jednym stawie a to ma negatywny wpływ na inne stawy i prowadzi do kłopotów. Dowiedziałem się od fizjoterapeuty Michałowicza, iż dlatego tak ważne jest wspomniane uprzednio rozciąganie stawów a zdarza się, że kręgosłupa gdyż utracony zakres ruchu w kościach wcale nie jest tak prosty do przywrócenia.
A po wysiłku ważny jest wypoczynek, bo należy pozwolić swoim stawom wypocząć i zadbać o jakość tego wypoczynku. Zaraz po treningu albo spacerze seniora pamiętaj o właściwym stretchingu czy popularnym jakiś czas temu i dającym efekty masażu rehabilitacyjnym. Dzięki temu masażu- mięśnie i więzadła otaczające staw będą miały odpowiednie napięcie. Nie zapomnij również o odnowie biologicznej nawet na saunie lub basenie a także czasami o masażyku w w domowym zaciszu. Można robic również prysznic- naprzemiennie wykorzystując natryski- ciepło lub zimno.
Odpowiedni trening i dobre obuwie a więc odpowiednio dobrane buty, które pełnią funkcję zarówno amortyzacyjną jak i stabilizującą. Powinno się poradzić się ortopedy lub rehabilitanta z Gdańska. Zaś ćwiczenia albo spacery to przede wszystkim dobór wysiłku do sposobności seniora, bo u mojego dziadka jest ciężko nawet z dłuższym spacerkiem. Lecz jestem spokojny , a ponadto cierpliwy bo dziadek ma ochotę a Jego stawy, tożsamo jak cały organizm, potrzebują czasu aby zaadoptować się do obciążeń i chodzenia. Dowiedziałem się od dobrego rehabilitanta, że ważne jest urozmaicenie treningu- o trening siłowo rehabilitacyjny, który zwiększa siłę mięśni otaczających staw i wpływa na gęstość kości.
Część dolegliwości kości , a dodatkowo stawów spowodowana jest ciągłym chodzeniem albo bieganiem w Trójmieście na twardych, płaskich powierzchniach a dużo ich np. w Gdynii. Jeśli mamy taką możliwość to warto urozmaicić nasz trening o biegi i spacery na przykład w lesie w Sopocie albo Gdyni albo w Gdańsku-Oliwie. To nie tylko profilaktyka bolesnych stawów, ale także odpowiedni trening dla nóg i świeże powietrze.
Istotna jest również prawidłowa waga, bo więcej kilogramów naszego organizmu to dodatkowy nacisk na kręgosłup, kości , a ponadto powierzchnie stawowe co prowadzi do szybszej degradacji kolagenu i chrząstki stawowej a więc wystąpienia bólu w następnej perspektywie. Co interesujące żeby zgubić zbędne kilogramy można pływać na basenie albo w morzu.
Tyczy to nas morskich ludzi Gdańska z Oliwy i Osowy lub z miasta Sopot a także mieszkających w Gdynia Chwarzno oraz Dąbrówka.
A może w ogólności całkiem dobrze rzucić to bieganie w cholerę bo na starość nie będzie czego „zbierać” z naszych stawów i kręgosłupa? Cóż jak pokazują badania osoby regularnie biegające mają mniejszą skłonność do choroby zwyrodnieniowej stawów, albowiem cała istota w tym, że o kości należy po dbać jak o każdą inną część naszego ciała. Stosowanie się do powyższych zasad od fizjoterapeuty wcale nie jest takie trudne, a kręgosłup , a oprócz tego stawy z całą pewnością odwdzięczą się sprawnym działaniem. By zaś nauczyć się słuchać tego co podpowiada nam ciało musimy mieć świadomość tego co dla kręgosłupa i stawów, kości jest miłe a co zaburza funkcjonowanie- jak bóle, obrzęki z zaczerwienieniem czy chrupanie w okolicy kręgów lub stawów. Zdarza się, że zamiast poszukiwać złotego środka gdzieś w Trójmieście w aptekach lub na forach w necie warto udać się do ortopedy albo dobrego masażysty od rehabilitacji.
Polecana strona: fizjoterapeuta Sopot.

FacebookTwitterGoogle+Share

admin / / Uncategorized

Dodaj komentarz