Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Zastanawiasz się, która firma powinna przejąć działania marketingowe w Twoim przedsiębiorstwie? Jeżeli już chcecie zlecić pozyskiwanie leadów na zewnątrz, to warto mieć świadomość tego, że pozyskany klient nie jest równy każdemu innemu pozyskanemu klientowi. Na szczęście z takiego założenia wychodzą najbardziej renomowane firmy na rynku, które pozyskują leady dla firm trzecich. Dlaczego z takiego założenia wychodzą? Ponieważ pozyskany klient nie za każdym razem okazuje się wartościowym klientem.

I to niezależnie od wybranej metody – call center, cold mailing, czy również reklamy internetowe. Zła strategia będzie nieefektywna. Widać to przede wszystkim w przypadku, gdy dana firma koncentruje się jedynie na liczbach. Obnosi się z tym, że jest w stanie zyskać X klientów, natomiast tak de facto koniec końców bardzo mała ich ilość domyka sprzedaż w końcowej fazie. Dlatego na papierze ilość pozyskiwanych klientów wygląda rzeczywiście imponująco, jednak koniec końców są to mało wartościowe leady. Czasami winny temu jest handlowiec, który wybiera złą targetowaną grupę, a innym razem odpowiedzialny za to jest landing page, gdy na przykład. ustalone na nim informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Jest tak przykładowo. wtedy, gdy klient ma obiecane jakiś bonus lub gratis w zamian za to, że zostawi własne dane teleadresowe lub kontaktowe. W takiej sytuacji klient tak w rzeczywistości nie jest zainteresowany usługą lub produktem, a jedynie wspomnianym gratisem czy też bonusem. Takie pozyskiwanie leadów jest zwyczajnie nieefektywne i w znaczącej liczbie przypadków nie ma sensu.

Dodatkowe informacje: plan marketingowy.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz